Verkkosivut tuovat entistä selkeämmin esiin Scansolon ajanmukaisuuden, tuotannon laajuuden ja modernit palvelut sorvauksesta 3D-tulostukseen. Verkkosivujen lisäksi uusiksi meni myös logo, joka on jo ehtinyt saada useaan otteeseen kiitosta.
Scansolon uunituoreet verkkosivut on julkaistu suomeksi ja englanniksi. Uusilla verkkosivuilla pääpaino on kasvaneen palveluvalikoiman selkeässä esittelyssä, työnantajamielikuvan nostamisessa sekä tietojen löydettävyydessä.
– Liiketoimintamme on muuttunut merkittävästi vuosien saatossa digitalisaation iskiessä tuotantoomme. Lisäksi rekrytointi on meille tärkeää, joten halusimme uusien verkkosivujemme ilmentävän nykyistä toimintaamme entistä paremmin, kertoo Scansolon toimitusjohtaja Markku Rinnasto.
Verkkosivuilla entistä vahvempaan rooliin nousevat Scansolon vahva osaaminen esimerkiksi 3D-tulostuksesta, kiinnitinsuunnittelusta sekä sorvauksesta.
– Meillä on vahva konekanta, ja sorveilla on jopa vapaata kapasiteettiakin. Ylipäätään palvelumme saavat nyt ansaitsemallansa tavalla näkyvyyttä uusilla sivuilla, Rinnasto kommentoi.
Vanhat sivut uusittiin nopealla aikataululla
Tarve verkkosivujen uusimiselle oli puhuttanut yrityksessä jo vuoden päivät. Edellisestä verkkosivu-uudistuksesta oli ehtinyt kulua jo useita vuosia ennen kilpailutuksen aloitusta. Tekijäksi valikoitui mustasaarelainen markkinointi- ja viestintätoimisto Herea.
– Yritys oli meille ennestään tuttu, ja sillä oli vakuuttavat referenssit alalta. Yhteistyö sujuikin todella hyvin, ja saimme juuri sen mitä halusimme, Rinnasto sanoo.
Verkkosivujen uudistusprojekti käynnistyi alkuvuodesta 2024. Rinnasto kuvaa etenkin aikataulun yllättäneen positiivisesti:
– Yllätyin, kuinka nopeasti verkkosivut saatiin valmiiksi, eikä projektin nopeus näy millään tavalla lopputuloksessa. Tiedonvälitys oli myös Herean suunnalta esimerkillistä, mikä ei ole aina itsestäänselvyys.
Logokin meni uusiksi – perästä kuului jo kiitosta
Verkkosivuprojektin käynnistyessä tuli samalla puhe logon uudistamisesta. Vanha logo oli alkuperäinen, vuodelta 1992, eikä siihen haluttu aiemmin koskea yrityksen perustajan toiveesta.
– Logosta tuli kuitenkin erittäin hyvä ja useiden palautteiden perusteella meidän näköisemme. Se onkin ehtinyt saada jo mukavasti näkyvyyttä esimerkiksi sponsoroimamme jalkapalloseuran, Vähänkyrön Viestin, verryttelypuvuissa.